tandläkare och särskrivningar

Jag kan ju passa på att klaga på att gå till tandläkaren. Imorgon ska jag nämligen dit, extremt tidigt på morgonen!
När man går till tandläkaren så mår man bara dåligt över sig själv. Jag har fått kritik av en tandläkare för att jag dricker juice till frukost. Alltså eeeeeeeeeeeeh lite måste man ju få njuta, jag som tyckte jag var "nyttig" som la av med oboyen liksom. Och så frågar dom alltid "Röker eller snusar du?" Så svarar jag "Nej."
Så kollar dom på mig med blicken *vi förstår att det är svårt att prata om men du måste vara ärlig* och säger sedan "Är det säkert?" Då vill man ju bara svara "Nej, jag är inte helt säker på om jag röker/snusar, vi kanske borde ringa någon och fråga?" Förhoppningsvis slipper man den blicken och kommentaren nu när man är 20 år och faktiskt betalar för sin tandvård.

En annan sak jag kan passa på att klaga på är nivån på universitetet. För det mesta ligger allt på en bra nivå men ibland blir man chockad. Idag fick vi lära oss hur man ska skriva en text, typ hur man undviker särskrivningar, hur man gör styckesindelningar och hur man skiljer på de och dem. Jag fick högstadie flashbacks så det stod härliga till. Kan man inte göra styckesinledningar när man går på universitetet så undrar jag hur man kan leva med sig själv. Nej jag vet, nu är jag hård. Men seriöst? Jag tycker att det är liiiiite väl basic.
Eller dessa frågor om allt. "Kommer vi få veta var och när vi ska göra praktik och vem våran handledare är?"
Då känner jag för att svara "Nej, du ska gissa dig fram och gå förbi en random skola och tänka: här vill jag göra praktik." Sen är det bara att gå in i ett valfritt klassrum och köra!
Alltså ibland undrar man...................

Nu när jag ändå nämnde särskrivningar så måste jag också bara få säga hur mycket dom irriterar mig.
Det är något av det mest jobbiga som finns när man ska läsa igenom en text och det är massa särskrivningar överallt. Sär skrivningar över allt det är så fuuuuuuuuuuuuuuuuul. En brun hårig sjuk sköterska typ.....

// Anna


Kommentarer
Postat av: Matilda

Har inte riktigt samma tandläkarupplevelser som du. Vet inte om det är för att jag har så underbart fina tänder eller för att tnadläkaren är en familjevän :P

Vad gäller nivån så vet jag ju inte hur det fungerar på LiU, men jag antar att det ungefär som när man går en rock- och poplinje och inte riktigt vet vem Johnny Cash är...

När det gäller särskrivningar är jag HELT på din sida. Det är typ det värsta man kan göra när man skriver en text. Stör mig förövrigt på alla språkfel som görs.

2011-10-17 @ 23:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0