rikskuponger

Hej medmänniskor.
Alexander (min söta sambo) fick för ett tag sen rikskuponger av sin pappa, och det var ju snällt och bra såklart. Problemet är bara att de jävlarna inte längre funkar någonstans, det står ingenstans på internet om vilka ställen man KAN betala med rikskuponger på, utan det nämns bara på forum var de INTE kan användas.
Ett ställe som vi dock har sett att man kan använda dem på är ICA, så igår kväll besökte vi MAXI för att veckohandla lite. För att undvika missförstånd frågade jag kvinnan i förbutiken om det gick att betala med rikskuponger, och hon sa "Jamenvisst går det att göra det, inga problem!".
Så ni kanske förstår min förvåning när jag efter en halvtimmes handlande kommer till kassan och kassörskan inte har en aning om vad rikskuponger är. Hon ringer en kollega som säger att de inte tar emot det. När jag berättar att jag pratat med kvinnan i förbutiken ringer hon igen, men får svaret att de kanske möjligen tar det i caféet.
De tar det inte ens i förbutiken (vilket jag kunnat förstå att man kunnat tro att jag menat från början), så i så fall finns det ingen anledning alls för henne att säga att det gick. Jag är förvirrad och sur, nu var jag ju tvungen att betala för min mat :O
Puss/bea

Kommentarer
Postat av: Matilda

Från öfverklass till rikskuponger, hur gick detta till??

2011-10-18 @ 21:56:58
Postat av: Anna

Matilda, jag tänkte mer "stackars öfverklass som måste betala för din egen mat" ;)

2011-10-18 @ 22:33:41
Postat av: Matilda

Haha ja så kan man ju självklart också se det! Tycker dock det är lite oklart om Bea fortfarande tillhör öfverklassen...?

2011-10-18 @ 23:33:57
Postat av: Bea

kära dumma kamrater,

frågan om jag, Beatrice Inger Linnéa II von Wiktorsson är öferklass är uppenbarligen helt absurd. Alla vet att jag har tillräckligt med pengar för att kunna köpa ett mindre land i europa, eller ett större i asien. Mitt rikskupong användande är endast för säkerhets skull, Alexander kan ju självklart inte få veta om min förmögenhet eftersom han då skulle bli hotad av min makt och känna sig mindre som en man.

Stackars Peng Mei bor därför uppe på den iskalla lägenhetsvinden och kan endast komma ner mellan 10 och 11 på förmiddagarna när Alex är på skolan. Dock är detta fortfarande en förbättring jämfört med tidigare, så yay! Do the way!

2011-10-19 @ 16:04:17
Postat av: Bea

wave*, himla pinsamt.

2011-10-19 @ 16:05:23
Postat av: Johanna

Kära Bea, sluta aldrig vara öferklass. ;)

2011-10-20 @ 21:24:06
Postat av: Matilda

Bea kan ju inte ens stava till öfveklass. Men det kanske är det som är grejen med öfverklassen. Anledningen till att jag tvivlade på om du fortfarande tillhör den klass vi alla andra föraktar var för att du flyttat från det lyxiga hus som bekostats av dina föräldrars höga löner. Jag var liksom inte säker på hur vi definierar klasserna. Men om du fortfarande lever på dina föräldrars förmögenhet och har hjälp av ett hembiträde som de betalar så skulle jag också säga att du inte gjort nån klassresa nedåt.

Vad gäller Alex manlighet så är det en helt annan diskution som jag inte orkar ta nu.

Tycker dock det är dags att vi börjar kämpa för Peng Meis arbetsvillkor, bara för att det från borgarhåll ryktas om att hon har RUT-avdraget att tacka för att hon fått jobb så finns det ingen anledning att på något sätt behandla henne dåligt!

Arbetare i alla länder, förenen eder!

2011-10-20 @ 22:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0