SD söndag

Träffade Bea i helgen så nu känner jag att man kanske ska börja blogga lite igen.
Så mycket klagomål-så lite tid och ork till att blogga. Men nu ska jag försöka komma igång igen.
Det jag tänkte klaga på idag är Sverigedemokraterna, för dom har jag nog aldrig klagat på tidigare? Eller?
I alla fall, såg en dokumentär i svt om deras väg till riksdagen. Jag visste inte vad jag skulle göra när jag såg den. Ville typ hoppa och skrika av irritation men det enda jag kunde göra var att bara sitta och gapa.
Fruktansvärt vilken människosyn det partiet har, och visst det var inget nytt men när man verkligen får se det sådär svart på vitt. Det är ett parti som har ett ungdomsförbund som går ut och demonstrerar mot att Moskeér byggs, de påstår att ett Moskébygge skulle leda till hat och bråk. Jag undrar vilka det är som klarar det där med hat och bråk väldigt bra på egen hand?
Sedan visade de ett par i Skåne som kämpade för att få med SD i landstinget tror jag det var. En kvinna som helst seriöst säger att en människa i slöja är smutsig och oren, en människa som vill värna om de svenska traditionerna, en kvinna som bor halva året i Thailand. Nej, inget konstigt alls med det. Eller?

Annars är det söndag och jag skulle lika gärna kunna vara 14 år för alla söndagar känns likadana.
Bråkar med folk på facebook och ska kolla på Beck ikväll. Som sagt, jag skulle lika gärna kunna vara 14 år.
Som tur är är jag ju inte det.
Hoppas alla som förtjänar det har det bra! Puss / Anna

Kommentarer
Postat av: mirna från norrköping ^^

...(håller med totalt)...



Men anna 14år?seriöst! Jag är 14 (fyller 15 den 10;de december) och jag har fasen inte tomma söndagar! -DÅLIG likelse där!

2010-11-15 @ 21:33:59
URL: http://min mail: [email protected]
Postat av: Anna

haha! förlåt mirna :)

menade inte att 14åringar inte hade något att göra på söndagar utan mer att jag skulle kunna vara i vilken ålder som helst. dessutom är inte du riktigt 14, mentalt är du lite äldre ;)

2010-11-15 @ 22:35:11
URL: http://klagostunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0