Folk som gör en större sak av saker än vad det är

Sicket fölk! Som orkar bry sig om smådetaljer, som gör något politiskt av en helt opolitisk fråga.
T.ex. att Victoria vill bli förd till altaret av sin pappa på sitt bröllop. Det ville min svägerska också, men det var ingen stor grej. Låt Victoria få som hon vill på sitt bröllop, visst att ni betalat 11 spänn för det jävla statliga bröllopet, men det kostar ganska mycket mer än så och är alltså inte ERAT bröllop.
Jag vet att hon är representant för sverige, tro mig; jag vet, men hon är också en brud som ska gifta sig. Och jag vet att det tycks vara ojämställt att hon förs fram av en man och lämnas över till en annan, men det är ju inte det som är grejen, grejen är att det är från en familj till en annan. Hon skulle likagärna kunna lämnas över från Silvia till hennes framtida barn. Men nu har ju inte hon nåt barn så det går inte , jag är ledsen..

Pusspuss/ Bea som också skriver i den här bloggen

Kommentarer
Postat av: aNNA & MATUILDA

1. Okej att din svägerska ville det. Men det är skillnad eftersom Victoria nu är en stor förebild och ansikte utåt för Sverige. Eftersom att alla så jätte mycket pratar om hur mycket pr detta kommer ge sverige så är det väl då bättre att visa att sverige är ett väldigt jämställt land!



2. Ja! Det är från en familj till en annan. I detta fall är det Daniel som blir en del av kungafamiljen. Är det då inte han som bör ledas fram?



3. Nej det är inte "vårat" bröllop men det är våra skattepengar överklassen kommer sitta och häva i sig på bröllopsfesten. Dom har själva inte betalat EN SKIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-05-26 @ 12:19:02
URL: http://klagostunden.blogg.se/
Postat av: Oliver

Överklassen har och kommer alltid stå för en stor procentuell del av den betalda skatten, speciellt om man ska köra på den röda politiken Anna ;).



Vidare så tycker jag att kungafamiljen skall stå för svenska seder och bruk, och just en av dessa seder är att Victoria ska ledas fram utan sin far.



Men det är lite offtopic, man får tänka på att även Victoria har en fri vilja, och anser hon att hon vill bli framförd av kungen så är det klart att hon ska få bli det, varesig hon är överklass, mellanklass eller av kunglig börd.



Gogo Bea ;)

2010-05-26 @ 13:46:43
Postat av: Matilda

Jag tror att en stor del av "överklassen" på detta bröllop är utländsk (det är nämligen andra kungligheter och högst uppsatta människor som får komma så sådana här tillställningar) och de har inte betalat särskilt mycket pengar till den svenska staten.

Vad gäller svenska seder och bruk så finns det en jättegammal tradition inom den svenska kyrkan att mannen och kvinnan går tillsammans fram till altaret för att visa på kvinnans (och mannens) fria vilja att ingå äktenskap.

Victoria får självklart göra som hon vill (som alla andra kvinnor) men jag tycker att hon borde tänkt sig för när hon vet hur stort just hennes bröllop är i media och hur många som kommer att titta och faktiskt se upp till detta.

2010-05-26 @ 20:59:13
URL: http://klagostunden.blogg.se/
Postat av: Bea

Men ärligt talat, hur många kommer att tänka "Jag vill föras fram till altaret av min pappa, precis som Victoria :O"

2010-05-26 @ 22:21:39
URL: http://klagostunden.blogg.se/
Postat av: Bea

Btw, Oliver's back in my heart!

2010-05-26 @ 22:22:30
URL: http://klagostunden.blogg.se/
Postat av: Matilda

Fler än du anar!!!

2010-05-27 @ 20:17:32
URL: http://klagostunden.blogg.se/
Postat av: Anna

Inte för att jag förvånar någon men JAG ÄR PÅ MATILDAS SIDA!!!!!!!!!! bea utnyttja inte oliver bara för att torch har bildat familj ;) PUSS

2010-05-30 @ 22:35:59
URL: http://klagostunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0