olof palme

jag gråter inombords varje gång jag tänker på att jag aldrig kommer få uppleva en politiker som olof palme.
vilken man! det är helt otroligt vad sverige gick misste om. vad jag aldrig fick uppleva.
olof palme är sveriges stolthet, var tog alla rakryggade politiker vägen?
nu i förra veckan erkände sverige att det faktiskt var ett folkmord som begicks mot kristna i turkiet.
med nöd och näppe. svenska politiker säger att de inte är deras jobb att erkänna sådant, att det inte har med politik att göra. nehe, tänk vilket liv det skulle bli om någon sa att folkmorden på judar under andra världskriget inte har med politik att göra så att man vägrar erkänna det? 
vad tjänar svenska politiker på att slicka turkiets röv? ingenting!
vi tjänar inte mycket på att slicka USA.s röv heller. jag säger bara PALME och OHLY! mod att stå rakryggad, mod att säga ifrån! något som de flesta av dagens politiker saknar. jag hoppas att vi någon gång i framtiden ska få skåda någon som olof palme. men än så länge är vi långt ifrån.
god natt! / anna 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0