Matte

Jag blir så full i skratt ibland när jag tänker på lärare och hur de kunde bli just det. För mig är det i alla fall ganska självklart att man måste vara bra på ämnet själv som man ska undervisa i och att man måste ha någon sorts pedagogik. Men tydligen inte.

Jag har missat en hel del matte c lektioner, bland annat för konserter och andra evengemang med skolan, men annars mest för att jag inte känner att jag hinner med och orkar det psykiskt. Alltså har jag missat vissa genomgångar på väsentliga regler som jag behöver kunna för att utöva de flesta ekvationerna. Men när jag snällt bett min lärare om hjälp har hon indirekt sagt att jag får skylla mig själv. Nu har jag fått mitt första ig på ett prov och jag får gå ut och prata betyg med henne. Hon säger strängt att jag inte kommit på lektionerna och att jag uppenbarligen inte heller pluggat till provet. Jag berättar då som det är med varför jag inte kommit, och hon får väldigt dåligt samvete över sitt betéende och fixar ett schysst kompleteringserbjudande till mig. Verkligen jättebra.
Jag ska alltså öva på 10 uppgifter av olika slag tills jag är säker på hur man löser dem, sen bokar jag tid med henne och får skriva ett prov som innehåller de här momenten.

Det hon inte tänkt på är att jag fortfarande inte KAN, jag vet ju verkligen inte hur man gör, det är det jag skulle behöva hjälp med. Jag kan använda formlerna som står i boken, men jag vill FÖRSTÅ varför jag använder dem så att jag direkt ser när de ska användas. Men det har hon inte tid att lära mig. Så synd, som hon så snällt sa.

Cred! Puss/bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0