Ljudtekniker . Melodifestivalen

Jag förstår verkligen inte det här. I Sverige har vi några av världens bästa ljudtekniker ändå så envisas Melodifestivalen att ha så dåligt ljud att man knappt hör vad som sjungs!
Melodifestivalen som är det största tvsatsningen som görs i Sverige borde väl ändå prioritera bra ljud? Det kan väl inte vara så förbannat dyrt att hyra in bra ljudtekniker? Jag slår fan av att det typ är Christer Björkmans brorsbarn som gått på typ Ljudteknikkollo som behövde ett gig som nu får sköta ljudet, för det är på den nivån.
Globen kan jag förstå om det är svårt att få bra ljud i, för det är ett "akustiskt missfoster", men ALLA deltävlingarna? Inte är väl alla dom i golfbollsliknande arenor?
Aja, jag vet inte, spö ska de ha i alla fall!
Puss/Bea

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag kan tala om för dig att det inte är Christer Björkmans brorsbarn som sköter ljudet, utan Frans :)

2010-03-06 @ 13:11:40
URL: http://x-that.blogspot.com
Postat av: Anna

ljudtekniken var faktiskt under all kritik ikväll. konstigt eftersom dom inte ens sjunger på riktigt så ska det väl inte vara så vårt att få sången att höras. kanske bättre att inte höra vad endel sjunger för skit iofs :P

2010-03-06 @ 21:46:09
URL: http://klagostunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0