Rädda människor

Det här är ett jäkligt stort ämne så jag kan inte ta alla delar på en och samma gång.

Rädda människor del 1 : Länder som slutar på -an

Jag tycker att det är så pinsamt och löjligt för folks rädsla mot mellanöstern,
som att alla därifrån skulle vara terrorister och tycka om att stena kvinnor hit och dit.
Som att alla bor i ruckel, är asfattiga och att det samtidigt skulle vara något att förakta.
Jag har en brevvän ifrån Pakistan, Farhan heter han och är snart 20 år, han är precis klar med sina studier och har nyligen flyttat till Storbrittanien. Han är väldigt snäll, nyfiken, rolig och i överhuvudtaget en jättebra människa.
När jag fick mitt första brev ifrån honom var det inte direkt jättepopulärt här hemma, mamma undrade varför jag var tvungen att skaffa mig en brevvän ifrån Pakistan, det kanske är farligt, han kanske är terrorist/känner någon terrorist, han kanske vill gifta sig med mig och misshandla mig. Sånna saker. Det är egentligen väldigt komiskt, men ännu mer sorgligt.
Jag skulle vilja att tv visade en mer sund bild av östsidan. Jag förstår/vill att de ska visa krigsområden så att människor inser vad som händer, men de länder som faktiskt inte är i krig borde inte behöva dras under samma kam för det hindrar deras turism och näringsliv.
Fy.

(Sen håller jag inte med om allt i Pakistan och påstår inte att det är världens bästa land, men rädslan som finns för samtliga länder som slutar på -an är pinsam.
Men jag kommer att skriva mer om mina åsikter om Pakistans information/brist på information till ungdomar någon annan dag)

Puss/Bea

Kommentarer
Postat av: Anna

Rädslan för -and länder också. Go russia!

2010-01-10 @ 19:23:05
URL: http://klagostunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0