ÖSTGÖTATRAFIKEN

ÖSTGÖTATRAFIKEN!!!!!!
Jag och Johanna var snälla mot alla och offrade oss med att ta bussen för att alla inte fick plats i bilen till stan.
Matilda skjutsar ner oss till Kisa station och det står att tåget 12.49 är inställt och ersätts med en ersättningsbuss.
Så Matilda åker hem och jag och Johanna väntar.....och väntar....Efter en typ en kvart ringer jag östgötatrafiken och frågar om den där bussen ska komma snart. Pratar med någon som uppenbarligen inte borde jobba på kundservicen för han säger till mig att det ska inte gå något tåg vid 12.49 då säger jag att jo det ska det.
Så frågar han om jag vet att det är röd dag. Bara för att jag ringer kundtjänst så är jag inte dum i huvudet.
Sen säger han att det inte går någon buss 12.49. Nej jag vet säger jag, det är en ersättningsbuss för tåget.
Det kommer en buss och jag säger att bussen antagligen kommer nu. När vi går fram så ska den bussen till Kalmar. Så vi ställer oss och väntar igen. När det har gått 40 min så är det någon annan som ringt Östgötatrafiken och dom säger att en buss kommer snart. Den är 40 min försenad och nu hade vi ju väntat i 40 minuter så det skulle komma när som helst. Vid det här laget var våra fötter isklumpar och man kunde inte känna varken fötter eller händer. När det gått ungefär en timme så berättar samma person som sa att bussen skulle komma att det kommer en taxi som hämtar upp oss. Östgötatrafiken hade också sagt till honom att det åkt förbi en ersättningsbuss på andra sidan stationen. Varför skulle den göra det? Bussar hämtar väl upp folk på busshållplatsen. Vilket lögn! Men vi börjar fyllas av hopp, vi ska ju få åka taxi! Men då kommer det fram en tjej och säger att taxin kommer ta en timme innan den kommer hit så vi måste ta nästa buss som går om en timme, klockan tre!!!!!! Vi ringer Matilda och åker hem till henne lite snabbt och värmer oss med te och fika. Då hade vi väntat ute i kylan i ungefär en timme och en kvart. Sen tar vi bussen klockan tre. Kommer hem ungefär tre timmar senare än planerat. Det här är det sämsta jag någonsin har varit med om. Hade jag något litet förtroemde för Östgötatrafiken så är det defenetivt helt borta nu. Nu tycker jag vi alla ska börja bojkotta Östgötatrafiken eller säga ifrån! Jag slapp betala på vägen hem för det var någon konstigt med kortläsaren men Johanna fick betala och hon SKA HA ERSÄTTNING! Det blir nästan en dagens ris i Corren av det här. Jag är riktigt irriterad! Uschale mig alltså....sen har de mage att ljuga när man har väntat en timme. Skaffa ett nytt jobb om du inte kan sköta det du har. Gott nytt år! / Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0