Jesus Camp

Idag kollade vi på "Jesus Camp" på religionen. Jag mådde så dåligt. I början blev jag riktigt illamående.
Sen blandades den känslan med ilska. Jag blev så sjukt äcklad av vad vissa gör i religionens namn.
En tioårig kille sa att han blev kristen när han var fem år han ville "få ut mer av livet". Tänker en femåring så?
Ja, en hjärntvättad femåring. Jag ville bara gå in i TV-skärmen och rädda alla barnen. Plocka ut dem en och en och krama om dom och säga att ni ska aldrig mer behöva vara med om detta. Men det hemska är att det inte går.
Hemsk men ändå givande dokumentär. Lägger ut några klipp på den som jag hittade på youtube.
Men jag måste faktiskt varna, man mår illa och blir rädd. / Anna

Kommentarer
Postat av: fredrik estet 2:an

Låt de gå ca 10 år. Sen kan de säga något om de som inte tror på gud/jesus å hur de inte bör existera å sen har du en mördar-maskin.

Tycker de e läskigt me tanke på att de e så här du kan skapa en mördare utan empati för sitt offer. Då blir de som hon sa ''WAR'' på riktigt.

2010-01-12 @ 22:59:31
Postat av: Anna

Eller hur, sa idag att dom lätt skulle kunna hetsa barnen till att mörda någon. Sjukt!

2010-01-13 @ 21:58:17
URL: http://klagostunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0