Ev. förbjuda burka i Sverige

Istället för att säga att kvinnor i Sverige inte ska använda burka tycker jag att vi istället kan upplysa att det inte är tvång här, att de inte kommer att straffas om de inte använder det. De som använder burka i sverige ska göra det för det är vad de känner sig bekväma .

Visst är det förtryckande om kvinnor inte får visa sig för vem de vill, men hur förtryckande är det inte att tvinga kvinnor att visa sig om de aldrig tidigare gjort det. Jag tror inte att de kommer att känna ”FRIHET!!” utan jag tror att de kommer att tycka att det är obehagligt. Däremot tycker jag inte att barn som uppfostrats i sverige ska börja använda burka om de tidigare inte gjort det.

Mina föräldrar menar på att kvinnor i burkor skrämmer barn, men iså fall är det de vuxna som med sin osäkerhet har gett rädsla till barnen. Sverige kommer aldrig att sluta vara främmande fientliga om vi inte uppfostrar våra barn så att de inser att människor får klä sig hur man vill i Sverige. Det finns inget läskigt med burkor, så varför försöka skydda barnen från det?

Bara för att det var lag under talibanernas tid i Afganistan att bära burka betyder det inte att alla som använder burka nu är talibaner eller terrorister. Obildade fjantar.

Seriöst, hur kan det vara mina föräldrar som uppfostrat mig? Jag menar, jag har ju vettiga åsikter och är cool :O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0