EU och mobbning

EU påminner mig om min barndom. Jag bor i ett område med många barnfamiljer och på min gata fanns det och finns det än idag många i min ålder. Jag vet inte riktigt hur det kom sig att jag var den enda som inte fick vara med på samma villkor som alla andra. Ofta när jag frågade om folk ville leka så fick jag svaret "Vi kan leka imorgon" och nästa dag fick man samma svar. Men när jag väl fick vara med och leka så fick ju inte jag ha någon huvudroll eller spela prinsessa. Dom andra barnen var borttappade barn som egentligen var prinsessor. När vi hade kräftskiva och uppträdde fick jag en sommar plötsligt vara med! Jag fick hjälpa till och sälja kakor, men jag fick inte lika stor del av pengarna som vi tjänade som alla andra. Det var konstigt för det var ju inte mobbning, de brukade inte ofta säga dumma saker. Eller det hände väl ibland att dom skrattade när jag skulle åka till Serbien och sa att jag kanske skulle komma hem på en bår. I alla fall så känns det exakt likadant med EU.
Det sitter några gubbar och gummor som bestämmer vilka länder som platsar in i våran perfekta wannabeUSA EU. Jag är landet som inte riktigt fick vara med för att jag inte var exakt som dom andra och tjejerna på min gata är det perfekta EU som var exakt som perfekta tjejer skulle vara på den tiden. Man skulle ha alla Spice Girls cd:s, helst blondt hår och vara super perfekt. Det passade inte in att säga vad man tyckte och att säga ifrån. Jag brukar tänka att felet kanske låg hos mig, jag var ganska vild som liten. Jag var också ärlig och sa vad jag tyckte även om det inte var vad alla ville höra. Visst, det hände att jag bar mig illa åt och hamnade i väldigt små slagsmål med de andra. Barn är ju så dumma mot varandra. Men jag tycker vi alla ska bojkotta EU.
Jag vill i alla fall inte ha något halvtaskigt wannabeUSA Europa. Detta kommer ju sluta med en gemensam flagga och EU kommer ju bli ett land?!?!?!?! Det personliga och kulturella med alla länder kommer sakta men säkert tyna bort. Det kommer ju inte vara spännande att resa för att är ett land? Nejnejnej! Stoppa mobbning, dvs EU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0