djurplågeri

Jag fattar verkligen inte grejen med djurplågeri? Varför envisas människor med att vara elaka mot djur?
Jag äter kött, bär djurskinn-päls så troligen kommer ni tycka att jag är en jävla hycklare, men saken är att jag förstår att vi föder upp djur för att sedan äta upp dem och ta deras päls(de skulle gjort exakt samma sak med oss om de kunde och om vi smakade bra/var varma), det jag inte förstår är varför folk envisas med att inte låta djuren leva vettigt medan de fortfarande lever.
Varför måste man dra av fjärdrarna från de livrädda och misshandlade fåglarna medans de fortfarande lever? Varför måste djuren bo så otroligt trångt? Varför får de ingen vettig mat? Räcker det inte med att vi ändå är förjävliga människor som dödar dem för vår egen egoism, måste vi vara elaka mot dem?

Ska jag behöva starta ett eget slakteri bara för att vara säker på att djuren har det bra frams till den sekunden de dör? Finns det ingen vettig organisation som kan kontrollera slakterierna?
Jag betalar gärna mer för att få äta kyckling som inte haft det ett helvete på 1 kvcm eller en gris som själv fått ordentlig mat.

Sekunden jag lär mig att leva utan julskinka ska jag bli vegetarian.


Kommentarer
Postat av: Anna

julskinka är överskattat! det är inte såå gott, smakar som vilken skinka som helst.

2010-01-25 @ 23:45:37
URL: http://klagostunden.blogg.se/
Postat av: bea

det är bara skolans julskinka som smakar som vilken skinka som helst (för det är vanlig skinka)

min mammas skinka är det bästa som finns

2010-01-25 @ 23:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0