Björn Ranelid

Jag satt förut idag och umgick med min bästa vän svt play!
Kollade på stjärnorna på slottet. Innan jag såg avsnitt nr 2 så tyckte jag lite sådär om Björn Ranelid.
Tycker han pratar lite för mycket och visst det är väl som Kjell Bergkvist säger att om man lyssnar så förstår man. Men tänk vad han har varit med om, vilken människa!
Han har alltså i 60 år blivit mobbad konstant i princip! Helt sinnessjukt!!!!!
Hans ena son har också blivit totalmobbad för att hans pappa har haft fel på sin läpp och tinnitus sedan han var fem år. Jag tror att alla som såg stjärnorna på slottet tänkte efter. Jag har tänkt mycket på det här med mobbning. Man tror ju ofta att sånt tillhör en lägre ålder. Men barnen tar ju bara efter de vuxna? Under 90-talet då jag var liten så kryllade det av dokusåpor och det har bara blivit fler av dem. I dessa dokusåpor får vi lära oss att man ska bilda pakter, rösta ut folk, mobba de som inte är tillräckligt starka. Kvällstidningarna, TV och radio slänger varje dag ur sin kränkande kommentarer om folk. Det finns rakt där framför våra ögon men ingen bryr sig om det. Det är klart att barnen tar efter de vuxna. Hur mycket vi än säger till barnen att det är fel att mobbas och frysa ut så lyssnar de inte på vuxna utan tar efter beteende istället. Jag var verkligen helt chockad efter programmet. Att det kan ha gått så här långt utan att någon har reagerat. INGEN har reagerat på denna öppna mobbing rakt framför våra ögon. Jag tror Björn Ranelid är en av de personer jag är mest imponerad av i hela världen, visst han pratar mycket och ibland är det för mig lite osammanhängande. Men han är ju för smart för alla oss andra. Vilken människa! Jag har inga ord för att ge honom all den beröm han förtjänar. Och Linda Skugge...ja jag har inte ord för vilken idiot det är heller eftersom jag inte använder mig av svordomar eller könsord. Björn Ranelid är bra! / Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0