skoja om allt?

När jag var i skolan i fredags var jag med om något riktigt RIKTIGT obehagligt, några av mina skolkamrater skämtade och "lekte" med en hängsnara. De hade den runt halsen och sprang i allmänhet runt och fånade sig och låtsades ibland kvävas, helt utan tanke på vad de höll på med.

Hur kan man vara så otroligt jävla okänslig att man inte tänker efter innan man gör något sånt? Folk avrättas och tar livet av sig på det viset! Hur vill de att jag ska reagera?
Ska jag skratta eftersom de är så roliga och gör något så stolligt?
Nej jag reagerade faktiskt på det viset att jag började gråta, helt utan förvarning så bröt jag ihop, för jag ska inte behöva se det! Jag ska inte behöva se hur de skämtar om något som jag tar så jävla seriöst, någonting som jag redan plågas av varje dag. Jag ska inte behöva påminnas om den där jävla satans hängsnaran i skolan, det finns absolut inget roligt i det.

Skulle de tycka att det var roligt om jag stog och skrattade och skrek "jag har en jättetumör i hjärnan, oj va knasigt!! Tänk om jag dör vilken sekund som helst även fast jag genomgått en massa plågsamma operationer, vore inte det stolligt?!" . Nej, de skulle inte tycka att det var roligt, de skulle tycka att jag var ett hemskt svin, vilket jag också skulle vara om jag sa så.

Om ni ser något komiskt med självmord får ni gärna upplysa mig om vad, för jag ser det faktiskt inte. Det enda jag ser framför mig är en kista med det som är kvar av någon som jag älskar inuti.

//Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0