Mobbning

Imorse när jag gick till skolan tänkte jag att jag skulle skriva ett inlägg om lågstadiemobbning, att det som barn gör mot varandra kommer sitta i minnet resten av livet och plåga dem som vuxna.

Sen kom jag till skolan och insåg: det har inte förändrats ett skit. Nu är vi bara mindre ärliga med mobbningen, för när vi var små visste man exakt vem det var som var elak mot en, nu i äldre ålder kan ens bästa vän hugga en i ryggen.
Alla gör det, jag med, sparkar på någon som redan ligger. Vi snackar om de som är annorlunda och ensamma. Visst är de lustiga, beter sig inte "normalt" och gör stundtals rent idiotiska saker som man kan bli förbannad på. Men förtjänar man att folk ska driva med en för det? Att folk ska gadda ihop sig om hur lustig man är?
Jag kanske var lustig, inte betedde mig normalt och gjorde idiotiska saker som barn, men det är ju ingen i vår ålder som skulle säga "hon förtjänade det" om mig?
Nej jag blir faktiskt lite äcklad av det här. Varför säger vi saken bakom ryggen på folk när man lika gärna kan säga det i deras ansikte? Hårdare kanske, men mycket ärligare.
Fy skam på mig, hädanefter ska jag säga precis vad jag tycker om er till er. Be prepared!
Puss/Bea

Kommentarer
Postat av: Matilda

Bäst att Anna och jag håller oss gömda en tid framöver...

2010-04-29 @ 13:07:26
Postat av: Anna

kan ju vara bra med en sosse som säger vad den tycker iaf, ni brukar ju inte vara kända för det.

annat var det på palmes tid!

2010-04-29 @ 21:53:29
URL: http://klagostunden.blogg.se/
Postat av: Oliver

Lol, sossarna var och snackade på stan idag jue :)

2010-04-29 @ 22:30:57
Postat av: Bea

Anna, är det möjligt för dig att inte dra in politik i allting? Jag börjar faktiskt bli jävligt trött att aldrig få ha en rent vänskaplig och sund konversation utan att det förekommer smutskastning på mina politiska åsikter.

2010-04-30 @ 13:50:56
URL: http://klagostunden.blogg.se/
Postat av: Anna

du har ju inga politiska åsikter? för du var väl sosse eller hur var det? ;)

2010-04-30 @ 22:42:09
URL: http://klagostunden.blogg.se/
Postat av: Anna

jag älskar dig bea, det vet du! <3

2010-05-01 @ 22:04:28
URL: http://klagostunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0