Kungabröloppet!

KUNGABRÖLOPPET??!???!?
1. vilka finansierar det hela stora (onödiga) kalaset? jo de som aldrig kommer ha råd att ha ens en tiondel av victorias brölopp, det är de som betalar det!
2. victoria vill föras till altaret och lämnas över av kungen. nu betalar skattebetalarna även för att vi ska visa upp hur ojämställt sverige är. ett land där fäderna "ger bort" sina döttrar. hon är väl kvinna nog att gå brevid daniel fram till altaret?
3. alltså jag har ju alltid gillat kungafamiljen som människor men nu börjar mina höga tankar om dem försvinna.
tycker det är sådan dubbelmoral att ha massor olika insamlingar för fattiga barn och allt vad det är men sen ska man ha världens dyraste klänningar, världens dyraste brölopp och när man åker utomlands tar man med sig fem flyg med porslin, kläder och allt vad det nu är!
4. om nu jonas har varit otrogen så är han ett stort svin, nej inte ens det. svin har inte gjort något illa faktiskt.
tanken på att han har snyltat på skattepengar som äldre människor som byggde upp det här landet kunde fått retar upp mig så otroligt mycket så jag blir äcklad och vill spotta på honom.

Anna


Kommentarer
Postat av: Matilda

Har inget att tillägga. Håller med till 100.

2010-04-27 @ 22:44:45
Postat av: Oliver

Inte jag.



Vad fan är 64 miljoner kronor för vårat land? Seriöst nu, det är inga pengar överhuvudtaget, det är dryga 7 kronor per person.



Angående att det är ojämnställt att kungen ger bort sin dotter, javisst men å andra sidan är det ojämnställt att ha en kungafamilj också.

2010-04-28 @ 15:12:52
Postat av: Anna

Bröloppet kostar 100 miljoner! Det är mer än 7 kronor per person! Sedan handlar det också om själva principen att vi arbetare ska finansiera det kungliga bröloppet!



JA det är klart att det är ojämställt att ha en kungafamilj? Jag har ju inte sagt att det är jämställt på något sätt.

2010-04-28 @ 15:27:19
URL: http://klagostunden.blogg.se/
Postat av: Bea

bröllop

2010-04-28 @ 21:35:40
URL: http://klagostunden.blogg.se/
Postat av: Anna

Okej men om allt stavades som det lät i svenskan skulle det vara mycket enklare och då skulle jag slippa skriva fel!!!!!!!!!

2010-04-28 @ 21:57:31
URL: http://klagostunden.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men det uttalas ju bröllop.

2010-04-29 @ 21:49:02
Postat av: Anna

Men då ska det ju stavas bröllopp på svenska men det gör det inte därför blir jag förvirrad! Du ska ju vara på min sida johanna :'(

2010-04-29 @ 21:55:12
URL: http://klagostunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0