USA!!!!!!!!!!

Jag måste få avreagera mig lite så här kommer mitt USA inlägg, kan nog komma fler med tiden.

Denna nation som spelar hjältar som tror dom är bäst. Obama agerar hjälte i sitt lilla tal som han höll när han blev president och säger: Vi ska hjälpa nationer där befolkningen lever i hunger.
Jaha, men i erat äckliga land dör ju hur mycket folk som helst i övervikt, de flesta äter sig typ 300% mätta.
Inte konstigt att många är tröga med den fetthalten i blodet.
Innan ni bombar och förstör och dödar så kanske ni ska ta och kolla er själva i spegeln.
Idag på arbetsmiljö och säkerthet så fick vi lära oss att det finns mer bakterier i munnen än i arslet.
Det är säkert de flesta politiker kan jobba så mycket och aldrig blir sjuka. DE SLICKAR BARA USAS RÖV!
Stå upp lite, snälla! Tacka vet jag Olof Palme. Var är sånna politiker nu? Om man hatar detta land, som är fullt av terror, i västvärlden så tror folk man är dum i huvudet. Jag är inte dum i huvudet, önskar bara alla kunde inse att USA är riktiga terrorister som terroriserar hela världen. ÅHHHHHHHHHH, jag blir så arg. Jag hatar det här landet av hela hela hela mitt hjärta. Jag tror aldrig jag har kännt ett sånt här hat för något annat. Det är seriöst något av det värsta i hela den här värdeln. USA visar i filmer att ryssar, serber och araber är skurkar. Inte konsigt att alla svenskar är rädda för ryssland, ni är hjärntvättade av USAs sjuka media. Det är USA man ska vara rädd för.
Det landets inkompitens sprider sig över resten av världen. Alla jag träffar tror att serber bara krigar, och varför? Jo USA ger dom skuld för ett helt krig. Men ingen visar den andra sidan av hsitorien. Vad kroaterna gjorde mot serberna i andra världskriget, hur tex jag har blivit hatad av folk i sverige för min nationalitet. Ingen tänker på att USA faktiskt bombade Serbien. Nej alla vägrar se den sidan av historien. Alla tror att serberna förtrycker kosovoalbanerna. Men de få serberna som fortfarande lever i Kosovo är förtryckta. Flera hundra ortodoxa kyrkor har förstörst. Serbiska barn dödas när de går och badar. Men nej, ingen vill se den här sidan av historien för det är ju tydligen USA som ska ha rätt i allt. Hoppas någon kan förstå mitt hat! Börjar nästan gråta varje gång jag tänker på det och när jag skriver det här. Förstår inte hur folk kan tycka om det här landet och lyssna på dess historier, lita på dem helt blint utan att ha en aning om vad de egentligen står för. TERROR!!!!!

Kommentarer
Postat av: Aida

Jag tycker det är bra att du ser andra sidan på myntet eller vad man nu ska säga. Det finns inte en enda konflikt i hela världshistorien där man helt klart kan säga att ena sidan är skurkar och den andra helt oskyldiga.

Det verkar som att du har personliga erfarenheter av serbien-kosovo-konflikten, eventuellt också serbien-bosnien-konflikten? ...eller så följer du bara debatten, vad vet jag.

Hursomhelst, det är bra att du ser att det alltid finns en annan version av en historia, men i ditt inlägg ovan är du så fylld av hat och frustration att det snarare verkar som att du svartmålar den andra sidan och rentvår Serbien helt. Det är liksom inte heller rätt. Lär dig att se gråheten i vår verklighet, inget är svart eller vitt...det finns inga ondingar och godingar (det du sett i disneyfilmer kan du glömma) Och framförallt sluta hata! När du blandar in känslor (speciellt om du har personliga erfarenheter) så är det jättelätt för hatet att sippra...men för guds skull, lär dig kontrollera det. Det bidrar inte till debatten på något sätt. Dina argument faller bara pladask när du låter din frustration skölja över dem.

2009-11-20 @ 10:16:07
Postat av: Anna

Aida, först ska jag be dig att läsa mitt senaste inlägg så förstår du att jag inte alls rentvår serbien utan säger att dom har lika stor skuld som alla andra. Jag tycker det är ett påhopp av dig att säga att jag rentvår serbien när jag helt förklarar mig efteråt. Jag hoppas att folk kan förstå att den här bloggen är halvt skämt halvt seriös. Det vi skriver är vi seriösa med, men sättet vi skriver det på är lite utav ett skämt. Synd att du inte kunde förstå det för då hade det nog avrit roligare läsning kanske. I det här inlägget försöker jag inte renvå serbien utan kritisera USA och tar då balkankriget som exempel. Jag hoppas du förstår att jag är smartare än att tro att disneyfilmerna är verklighet. Men jag tackar för kommentaren, tycker det är jätte kul att folk läser, reagerar och kommenterar. Fortsätt gärna att läsa och kommentera. Och som jag sa, läs gärna mitt senaste inlägg för det verkar inte som om du har gjort det. Jag vill inget annat än att det ska bli som förut på Balkan och att allt hat ska försvinna! / Anna

2009-11-20 @ 13:44:32
URL: http://klagostunden.blogg.se/
Postat av: Aida

Nu har jag läst det senaste inlägget och jag inser nu att du faktiskt ser båda sidorna av hela balkan-historien. Jag kanske drog en förhastad slutsats på just den punkten och det ber jag om ursäkt för.



Det jag framförallt syftade på i min första kommentar vad din svartmålning av USA och där tänker jag inte ta tillbaka någonting. Andra sidan av myntet visar att USA har något vettigt att komma med. Att de överhuvudtaget lägger ner sådana ofantliga resurser på att medla ut i världen fast de har egna problem (sociala välståndet, sjukvården...you name it) borde säga något... Nu är inte jag heller någon direkt fan av USAregimen men att använda ord som hat och terror som du gjorde...det föder ingen kärlek liksom :P



Menmen, jag fattar skämtet...klagobloggen ska ju klaga och komma med radikala påståenden. Jag hade antagligen inte läst den om den inte gjort det =)

2009-11-20 @ 21:56:48
Postat av: Anna

Jo jag håller verkligen med, hat leder ingenstans.

Men jag tycker det är så svårt att låta bli att hata. Men att landet USA inom poltik har betett sig som terrorister de senaste 20 åren tycker jag fortfarande utan att se något fel i det. Tack igen för att du läser :D

2009-11-20 @ 22:53:22
URL: http://klagostunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0