köer

Nu har jag verkligen något att klaga på. Vill inte klaga på vårdcentralen egentligen för det är bra att man kan får hjälp och så men nu klagar jag på kösystem överhuvudtaget.
Jag satt på vårdcentralen i väntan på att få göra ett blodprov. Sitter där hur länge som helst och nummret byter inte. Men folk med rosa lappar får gå in jätte snabbt (jag hade en gul lapp.) Vi med gula lappar satt där hur länge som helst. Sen tillslut äntligen efter en evighet byter det nummer och det är min tur! Jag reser mig upp och då kommer det ut en dam och säger: Vänta, finns det någon med rosa lapp. Jaha, då får jag sätta mig igen. Sen byts nummret än gång till. JA! nu är det min tur. Damen kommer ut igen: Nej men oj förlåt, finns det någon med rosa lapp. Så jag fick sätta mig ner igen samtidigt som jag sa "VAD FAN ÄR DET ÄR" Ja! Jag svor, för jag var så fruktansvärt förbannad. Har inte varit så arg på kanske en vecka.

Jag hatar också kösystem när det är två köer. Vilken ska man ställa sig i, så byter man så går det låmngsammare och usch vad jobbigt det är! Köer överhuvudtaget är jätte jobbiga. Kan man inte göra på något annat sätt???


Kommentarer
Postat av: Erik

Det där var ju det sämsta jävla "klagoinlägget". Kom på något bättre system då. Du klagar på att det ibland finns 2 köer, vilket är väldigt korkat. Hade suttit finare med EN fet jävla lång kö kanske?

De med rosa lappar måste väl gå före av en anledning?

2009-12-06 @ 03:44:52
Postat av: Anna

Jag har inte sagt att jag istället vill ha en lång kö och jag har ett mycket bra exempel på ett bra kösystem. Lappsystem då den som har första nummret får gå först och inte att man får gå först för att man har en annan färg på lappen. Är det en så stor anledning för dom människorna med rosa lapp kan det väl lika gärna ha mer personal eller två avdelningar, en för folk med bra anledning och en för oss andra. Jag hade också en bra anledning att gå före alla andra men det fick jag inte i alla fall!!!!!!!

2009-12-06 @ 13:23:36
URL: http://klagostunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0