Ideal

Jag tänkte egentligen skriva om nervositet idag, men jag hade en konversation med Fredrik (Hej Fredrik!) och vi började prata om utseende. Tjocka/Smala människor och ideal. Och jag tycker att det är fullkomligt IDIOTISK att vi människor är så hjärntvättade av media och "hur man borde se ut" , jag mår seriöst dåligt av det!
Vad är det för människor som skapat våra nuvarande ideal kan man undra: size 0 , anorexi, bulimi, bantning, extrem träning och den stora rädslan inför att vara tjock? SO FUCKING WHAT?
Det är franska modebögar som gör haute couture som vill ha människor utan former, och ifall det är former ska det vara sixpack eller "smidiga muskler". Missförstå mig inte, jag älskar franska modebögar, men vafan vet de om vanliga människor och vad vet vanliga människor om haute couture, och vafan ska de behöva bry sig och eftersträva provdockornas utseende för? Det är ren jävla inbillning vad som är rätt och fel på en människa till ytet. För ca. 200 år sen var idealet att man skulle vara tjock, för det betydde att man hade pengar och hade råd att äta sig mätt varje dag, det låter bra jävla mycket vettigare tycker jag.

När jag bestämt mig för att lägga boxningen på hyllan ska jag göra ett seriöst försök till att bli tjock, och sen ska jag vara jävligt stolt och lycklig för då ska jag bevisa att livet är till för att levas , och vafan är egentligen bättre än mat (och ligga)? Ät vad ni vill, träna om det är roligt, men gör ni det för att man "ska" så svär jag på mitt liv att jag slår skiten ur er!

Puss och kram /Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0