Ideal. Igen

Jag skriver alldelles för sent egentligen, jag borde ligga i min säng och sova sött såhär dags.
Men min svägerska var förbi förut eftersom jag var barnvakt åt det minsta lilla trollet.
Hon berättade i alla fall att Olivia (min 7åriga brorsdotter) har sagt att hon själv är tjock, att hennes klasskamrater har sagt till henne att hon är tjock och att de jämför sig med varandra. Det är bara så sjukt jävla fel.
Jag har ett stort behov av att åka till hennes skola och ställa mig och skrika till dem att de är så jävla fel ute, men det skulle ju bli lite dålig stämning då, så jag låter nog bli.

Hon är 7 år och oroar sig redan.
Samhället är uppenbarligen förjävla dåligt för att skicka ut vettig moral ut till skolorna så att barnen lär sig att det inte ska spela någon roll hur man ser ut. Och om de som kommer att bli vår framtid inte har den rätta moralen, vart fan är världen påväg?

Förlåt för franskan, men jag är förbannad.

Puss/Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0