Bussfolk!

Vet ni vad som är jobbigt ? Jobbigt som tusan? BUSSFOLK! Antingen när det står någon på busshållplatsen, eller alternativt kommer när man själv står där. Ska man hälsa? I fall de gör något (nyser, tappar nått, o.s.v.) ska man säga något?
ELLER! Ifall man går på bussen, och det inte finns något helt ledigt säte, så att man måste sitta bredvid någon man inte känner...Om det under resans gång blir en helt ledig plats, flyttar man då? För jag tänker som så att i fall man gör det anses man kanske som oartig (duger inte personen bredvid för dig kanske?!) men om man inte flyttar sså känner kanske personen att man är efterhängsen, eller TÄNK om den väntar att någon kompis ska gå på, och så kan inte de sitta bredvid varandra eftersom att DU sitter där...
Men mitt värsta problem, det som jag helt enkelt inte kan hantera på bussar : Om man sitter bredvid någon man inte känner och ska äta! Jag pallar helt ärligt inte att göra det, jag får ångest och funderar på om jag ska fråga om personen i fråga vill ha , men i såfall känner jag ju mig oartig om jag inte frågar alla, och let's face it : hur sjukt skulle det inte vara om jag frågade samtliga på bussen om de vill smaka av mitt t.ex. godis?!
Det är i alla fall sånt jag tänker på om dagarna ;D Puss // Bea

Kommentarer
Postat av: Matilda

Du är alldeles för svensk för ditt eget bästa!

2009-11-20 @ 07:13:42
Postat av: Kimme

Jag tycker det är intressant varför man väljer att sitta bredvid någon först när det inte finns en helt tom plats för en själv.

Och om någon sätter sig bredvid dig fast det finns en ledig dubbelplats så är personen dum i huvudet... typ?

2009-11-26 @ 22:22:37
Postat av: Bea

Jävligt sant Kimme. Det är nog för att vi svenskar är fega stollar som tycker att det är lite pinsamt med andra människor som man inte känner och alltså inte direkt tycker om en :O

2009-11-26 @ 23:05:19
URL: http://klagostunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0