två klagomål

Idag har jag två klagomål!

1. Alla dessa bortskämda äckliga människor som slänger saker omkring sig hur som helst på offentliga platser.
Igår på bussen skulle en tjej lägga ifrån sig tidningen så åkte den ner på golvet istället. Tror ni hon tog upp den? Nej det gjorde hon inte, och jag kan nästan 100% säkert säga att om hon hade varit hemma och skulle lägga tidningen någonstans och sen tappade den på golvet så skulle hon ta upp den, såklart! Det är ju faktiskt viktigare att hålla rent på offentliga platser. Släng tidningar på golvet hemma istället!
Sen idag så blev jag så otroligt förbannad när jag ska skriva ut i skolbiblioteket. Då står det att det behövs mer papper, men personen innan har inte bett om det så jag går och säger till. Sen när biblotikarien lägger i papper så börjar skrivan skriva ut HELA VERKTYGSLÅDAN! Personen innan har bara skitit i att be om papper och skriva ut sitt, istället får nästa person stå och vänta. Antagligen är personen som gjorde detta så iq befriad att den inte ens har en tanke på att det kommer någon och skriver ut efter!

2. Cirka tio temida tjejer som sod på Filbyter torget och skrek lite försiktigt:
"Vad vill vi ha?" "Vi vill ha jobb"
Hade jag inte haft så bråttom hade jag gått fram och förklarat för dom att det där inte är rätt sätt att få jobb på.
Det är säkert jätte jobbigt att vara arbetslös och jag förstår att man blir trött om man söker jobb efter jobb men inte får något, och dom kanske ville väcka någon slags reaktion, men jag blev mest sur.
Tror ni att någon känner, ja hon tjejen som står och klagar på torget, hon som skriker därborta, henne ska jag anställa. NEJ! Man kan göra det på lite bättre sätt. / Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0