rasism

När jag klagar på någon eller säger något elakt så drar folk väldigt ofta tillbaks med en rasistisk kommentar.
De roligaste den här månaden har varit:
"Anna, jag vet inte hur ni gör där du kommer ifrån men här i Sverige kommer vi i tid"
"Käften turk!"
Hahahha jaha, mitt land? Det skulle väl i sånna fall vara samma som ditt land?
Och senast jag kollade min etnicitet så var jag inte turk.
Jag vet inte vad folk tänker med när de säger så. Det är ju bara ett bevis på att de blir ägda och tänker
"NEJ jag har inget att säga tillbaks, men jag kan ju säga något rasistiskt"
Så länge det bara är på nivån som de två jag skrev är på så är det lugnt, jag tar inte illa upp.
Men det är ändå ett ganska lågt sätt att hantera en diskussion på.
Trots att jag är född i det här landet, mitt blod är till och med halvt svenskt, så kommer jag alltid få leva med de här rasistiska kommentarerna. Jag har gjort det så länge jag kan minnas, den värsta perioden var fakiskt när jag gick i lilla tvåan! Kan ni tänka er att barn ens vet vad rasism är då. Men det visste de kan jag verkligen säga.
Usch, ett så dåligt sätt att knäcka någon på. / Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0