Gerda Antti

Den 23 december i år så läste jag en debatt artikel i Corren skriven av Gerda Antti som jag blev rentav förbannad på. Hon skrev bland annat:
"Det är inte skåningar och frälsningsarmen som är självmordsbombare och som lägger ut vägminor och förbjuder flickor att gå i skolan och slår ihjäl flickor som har haft en pojkvän, det är islamister som bedriver heligt krig. Men så fort något av detta förs på tal får vi höra att detta står inte i Koranen. Men blir man ihjälslagen så blir det inte roligare för att det inte står i Koranen. Det blir gjort i alla fall, och det blir gjort i religionens namn."

Om vi ska skylla hela islam på självmordsbombningar, hedersmord och vägminor så är vi nog ute och cyklar.
I sånna fall borde vi ju skylla hela kristendomen på t.ex. Knutby mordet, alla sjuka sekter som finns där de förgriper sig på små barn och slår kvinnorna. Det är ju inte kristendomens fel? Så varför skylla islam för allt?
Visst, folk gör det i religionens namn men det är ju folk som missbrukar religionen. Helge Fossmo i Knutby tvingade en stackars flicka att döda två personer i Guds namn. Det är verkligen att missbruka och utnyttja en religion för att kunna göra dåliga saker.

Så läste jag på Correns hemsida nu kommentarer om denna artikel. Jag tänkte ju att folk skulle vara lika rasande som jag. Jag kollade igenom två hela sidor med kommentarer och det var TVÅ STYCKEN! som var kritiska till detta. Det gjorde mig verkligen rädd.
Många hade skrivit "Om jag skulle flytta till t.ex. Saudi Arabien så skulle jag anpassa mig och ta seden dit jag kom." Men jag tror många invandrare gör det i början, men sen inser dem att Sverige inte har hårda krav på anpassning. Det är ju Sveriges fel att endel invandrare inte anpassar sig. Om ni vill att dom ska anpassa sig bättre så får ni väl ställa högre krav och vara lite strängare.
Visst jag skulle följa seden dit jag kom, om jag kom till Saudi Arabien jag skulle följa deras seder. Men om jag sedan märkte att det var helt okej att bygga kyrkor, ha på sig västerländska kläder och fira sina egna högtider så skulle jag såklart göra det. / Anna 

Kommentarer
Postat av: Bea

Men Anna, hon skrev ju "islamister" och inte muslimer, kommer du inte ihåg skillnaden från religionslektionen?

Men förutom det så är hon helt dum i hela jävla huvet :)

Puss på dig

2009-12-26 @ 18:06:27
URL: http://klagostunden.blogg.se/
Postat av: Anna

Jo jag vet mycket väl skillnaden och tänkte på det när jag skrev detta, men hon skriver ju "dom gör det i religionens namn" då tolkar jag det som att vi ska skylla islam på allting. PUSS

2009-12-26 @ 23:33:22
URL: http://klagostunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0