busschaufförer

Busschaufförer...
Endel är dom jätte snälla, andra inte och endel är bara konstiga.
Jag skulle idag åka buss från Bea med mitt skolkort som jag använde på vägen dit.
Kortet fungerar inte. Jag frågar chauffören varför det inte fungerar.
Då frågar han vad det är för kort, då säger jag att det är ett skolkort.
Så sa han att det kanske inte funkar på lovet. Då svarar jag att jag åkte hit i förmiddags och då fungerade det.
Då svarar han. Men det är ju lov nu, då kanske det inte fungerar.
Jag tänker: MEN DET VAR VÄL LOV IMORSE OCKSÅ!!!!!!!! men säger att det funkade i förmiddags!
Under tiden har han börjat köra bussen så jag vet inte om jag ska sätta mig ner eller fortsätta diskutera för han verkar så tyst och säger bara "jag vet inte". Så säger jag "Annars kan jag väl betala då" och han säger bara "Jag vet inte" Jag tänker: NÄHE! MEN VAD VET DU DÅ!??!?!?!?! DU BORDE JU VETA! men säger: Hur ska jag göra då?
Så svarar han halv uppgivet, halvt tjurigt och tyst "Ja du får väl åka med då."
Sen tar jag 14 i stan och där fungerar busskortet som det ska. Jag är så stolt över mig själv att jag klarade situationen utan att bli synligt upprörd. Jag varken skrek eller svor som jag ofta kan göra i stressade och pressade situationer. Den här bloggen kanske är riktigt bra, jag får avreagera mig lite så är allt bra sedan liksom.

Kommentarer
Postat av: Lina

Kortläsarna på Ljungsbro-bussarna är ofta lite knäppa så det inte funkar :P

2009-12-29 @ 23:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0