Brandlarm

Idag var jag i Linköpings Sporthall och kollade på Diplomboxning, hur jävla kul som helst tycker jag, så jävla mysigt och gosigt!
Men mitt i Emils match går brandlarmet och alla måste gå ut och vänta på att brandkåren ska komma så att de kan stänga av larmet. För det var inget som brann eller nåt. Men fortfarande så måste det vara en jäkla brandman som stänger av brandlarmet.
Det är jättebra att brandkåren kommer när brandlarmet går, inte så för den delen, men det skulle ju inte vara helt omöjligt att någon från sporthallen istället skulle kunnat ringa till dem och säga "tyvärr, det brinner inte, det tjuter bara som fan ändå, vi fixar det." och sen själva stänga av larmet. Nej då, alla måste ut och vänta i kylan på att brandbilen ska komma efter 10 minuter. Jävligt scillat eftersom jag själv skulle kunnat jogga till brandstationen på 5 minuter. Bara för att det ska vara en stilig karl i uniform som ska handskas med den läskiga spaken som gör att det tjuter i öronen.

Kom inte på nåt vettigare att klaga på. Jag är ledsen. Håll käften.

Puss/Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0